poniedziałek, 10 grudnia 2012

Pappardelle z łososiem

Łosoś to delikatna ryba w smaku i obróbce.Zaspokoi wymagania najbardziej wybrednych podniebień.Mamy to szczęście że jest ogólnie dostępna. Musimy jednak umarzać na jej świeżość, bo wtedy popsuje nie tylko smak ale i potrafi zniechęcić do łososia na długi czas.Jestem tego żywym dowodem. "Udało "mi się kiedyś kupić taką sztukę dzwonka z łososia i nawet kot się nie chciał skusić!I trwało to prze  2 lata, aż w końcu LIDL mnie skusił swoją ofertą i na szczęście był zjadliwy i "nie czujący".Filet z łososia w takiej postaci jest dla mnie jedną z ulubionych potraw łączących rybę i makaron.Szybki obiad dla zapracowanych i zajętych nie tylko świąteczną krzątaniną.






Składniki:
filet z łososia ok.250 g
śmietana 30% 300 ml
makron tagliatelle 250 g
szalotka mała 
2 ząbki czosnku
koperek
sol, pieprz
masło 2 łyżki
sok z połowy małej cytryny


Na maśle szklimy szalotkę i czosnek. Dodajemy czystego i osuszonego fileta, którego wcześniej kroimy na mniejsze części (rozdrobnimy go również podczas duszenia). W międzyczasie gotujemy makaron wg.przepisu na opakowaniu.Polecam makaron firmy Agnesi. Kiedy łosoś będzie gotowy dodajemy śmietanę, sól, pieprz, i koperek.Gdy sos zgęstnieje, odstawiamy wyciskamy sok z cytryny i  wrzucamy makaron. Mieszamy i podajemy w towarzystwie białego wina.......


Smacznego!

2 komentarze:

  1. Mmm, pycha :) Łosoś i sos śmietanowy to do makaronu dodatek doskonały.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jako że za rybami nie przepadam dla mnie połączenie bardzo dobre!Pozdrawiam

      Usuń