sobota, 22 czerwca 2013

Ciasto Milky Way

Na przekór dodaje właśnie taki przepis!W domu u mnie truskawkowo na maksa:kompoty, dżemy, musy i ciast też były...Więc postanowiłam na weekend zaproponować ciasto przekładane masą z mleka "pełnego"w proszku! Czy ktoś go jeszcze pamięta? Dawniej zajadało się go łyżkami....bynajmniej tak słyszałam.A teraz przyszła pora na wykorzystanie go w masie do ciemnego biszkopta.


Składniki;

Biszkopt:
6 jajek
1 szkl cukru
1 szklanka mąki pszennej
1 łyżeczka proszku do pieczenia
2-3 łyżki kakao

Masa mleczna:
1/2 szkl. mleka
3/4 szkl. cukru (ja dodaje mniej ok.1\2 )
2 opakowania cukru wanilinowego
200 g masła
ok. 1,5 szkl. mleka w proszku ("pełnego")

Polewa:
150 g czekolady mlecznej
ok. 6 łyżek mleka

Wykonanie:

Białka ubić, dodać cukier, żółtka (po jednym), ubijać na najmniejszych obrotach. Następnie dodajemy mąkę wymieszaną z proszkiem do pieczenia i kakao(najlepiej przesianą przez sitko)-delikatnie wszytko łączymy. Ciasto wylewamy na wyłożoną papierem do pieczenia prostokątną blaszkę 25 na 23 cm.Pieczemy 25 min w 170-180 stopniach. Ostudzone ciasto dzielimy na 2 części.
MASA
Mleko zagotować z cukrami i ostudzić. Miękkie masło ucieramy na puch, dodając powolutku ostudzone mleko i mleko w proszku. Na jedną cześć biszkoptu wykładamy masę, przykrywamy drugą częścią ciasta. Czekoladę rozpuszczamy w mleku na niewielkim ogniu i polewamy wierzch ciasta. Schładzamy w lodówce i pałaszujemy!




Smacznego!

8 komentarzy:

  1. Piękne.. Takie delikatne :)

    OdpowiedzUsuń
  2. robilam go ale mi nie smakował bo to mleko w proszku mialo okropny smak no i nie rozpuścilo się zgrzytało jak piasek w zębach .

    http://lubieessc.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Muszę Ci się przyznać, że nie mam pojęcia jaki był tego powód, bo w mojej masie nikt nie narzekał na "piasek"...Może trzeba zmniejszyć ilość mleka w proszku...pozdrawiam

      Usuń
  3. mam podobny przepis na to ciasto. Bardzo je lubię, zwłaszcza masę:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To prawda.Taką masę można wykorzystać również do innych przekładańców- jest prosta,smaczna.Pozdrawiam

      Usuń
  4. mniam, musi być bardzo smaczne :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Mam ten przepis od lat w zeszyciku, ale w innych proporcjach i po zdjęciu widzę, że lepszych. Moja masa jest zwarta i gęsta, Twoja wygląda na dość rzadką. Też się niedługo pokuszę o zrobienie tego małego cudeńka. :)

    OdpowiedzUsuń