sobota, 2 lutego 2013

Piersi z kaczki w sosie porzeczkowo-winnym...

To danie było dla mnie samym zaskoczeniem.Połączenie słodkości i cierpkości soku z czerwonych porzeczek i mięso z kaczki.....Było naprawdę pyszne!Musi wierzyć na słowo lub spróbować przyrządzić.Ostatnio w ogóle polubiłam połączenia mięsa i słodyczy pochodzącej z owoców lub miodu.Staram się łączyć smaki i czasem wyjdzie mi dość dobre jedzonko....Nie będę więcej pisać popatrzcie sami-mam zamiar narobić WAM niezłego smaka!




Składniki na 2 osoby(podaję zupełnie na "oko", tak jak je przygotowywałam)
2 piersi z kaczki (ze skórką oczywiście)
czerwona cebula duża
miód
czerwone wino
odrobina octu balsamico
pieprz kolorowy i cayenne
sól
sok z czerwonych porzeczek (w sezonie pozwoliłam sobie zrobić parę słoiczków)
sok z 1/2 pomarańczy
zimne masło (łyżeczka)
dodatkowo:
sałata rzymaska
musztarda, miód, oliwa, sok z 1/2 pomarańczy i trochę skórki, sól, pieprz(składniki na dresing)


Na suchej patelni podsmażamy piersi, zaczynając od strony ze skórką(wytapiamy tłuszcz). Oczywiście wcześniej nacieramy kaczkę solą i kolorowym pieprzem, który rozgniatam w moździerzu.Smażymy, aż cały tłuszcz się wytopi(ja miałam z tym problem, gdyż przyrządzam danie ze swojskiej kaczki)i przewracamy na 2 stronę smażąc przez ok. 3-4 minuty, aż mięso będzie sprężyste-oznaka, że piersi są średnio wysmażone. Przekładamy piersi na talerz, aby odpoczęły.
Zlewamy z patelni większość tłuszczu, zostawiamy tylko tyle aby podsmażyć cebulę pokrojoną w piórka.Gdy będzie miękka dodajemy łyżeczkę miodu i balsamico,chwilę mieszamy.Cebulkę zdejmujemy i na tej samej patelni dolewamy czerwone wino, a gdy odparuje dodajemy sok z czerwonych porzeczek i sok z pomarańczy.Zagrzewamy nasze piersi z kaczki dodając je do sosu(stroną bez skórki). Zdejmujemy piersi, a sos odstawiamy doprawiając, jeśli trzeba solą i pieprzem i wrzucając zimne masło(zagęści na odrobinę sos).
Kroimy kaczkę na plastry, układamy na talerzu polewając sosem, na wierzch cebulkę , a obok sałatę rzymską polaną dresingiem i oprószoną pieprzem kolorowym.

Smaczne było....!!!!



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz