piątek, 30 listopada 2012

Penne w towarzystwie piersi z kurczaka

Proste i szybkie danie dla zapracowanych. Nic ambitnego, ale naprawdę zjadliwego.Do tego mój ulubiony szpinak!



Czasami mam ochotę poleniuchować...ot tak, są takie dni i wtedy najlepszym rozwiązaniem jest dla mnie i moich bliskich makaron!Na szczęście lubimy go wszyscy pod każdą postacią.Z sosami,w zapiekankach i prostych sałatkach-viva makaron!Choć muszę przyznać, że nasze polskie pyry,ziemniaczki czy kartofelki też lubię.Pamiętam mój pobyt we Włoszech (choć było to dobrych parę lat temu)-wszystko cudownie:pogoda, krajobrazy, plaża, morze i pyszne jedzenie.Były jednak rzeczy, za którym tęskniłam ogromnie na obczyźnie:smak naszego chleba,polskie ziemniaki i ...gołąbki mojej mamy!Ale żeby było śmiesznie po powrocie do Polski nie minęło kilka dni i już brakowało mi włoskiej kuchni:tych pysznych past, pizze z przeróżnymi dodatkami, mięsa, wszystko miał tam inny smak.Może to dzięki promieniom słońca, ludziom i ich pozytywnemu nastawieniu do kuchni tak to dobrze smakowało.Tak, tęsknię!Wrócę tam jeszcze na pewno!A tym czasem wracam na ziemię i już podaję przepis:


Składniki:( na 2 osoby,no może 3)

makaron penne 300g
filet z piersi kurczaka
szpinak świeży 500g
1 mały brokuł
śmietanka 30% 250 ml
parę większych pieczarek ok.6
czosnek 2-3 ząbki
papryka słodka mielona
oregano
sól i pieprz

Zaczynamy od blanszowania brokuła, którego dzielimy na małe różyczki.Odstawiamy na bok, a tymczasem podsmażamy fileta pokrojonego w paseczki lub kostkę,oprószamy go solą, pieprzem,oregano i papryką.Dodajemy czosnek, pieczarki.Chwilę podsmażamy.Teraz pora na umyty szpinak, który wrzucamy pod koniec zalewając śmietanką.W międzyczasie w osolonym wrzątku gotujemy makaron wg. przepisy na opakowaniu all dente. Kiesy sos zgęstnieję-próbujemy i doprawiamy do smaku ,dodajemy brokuła.
I sos gotowy. 

Smacznego!


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz