środa, 17 października 2012

Domowy przecier paprykowo-pomidorowy!

Przepis dostałam od pewnego Pana, który u mnie na wiosce sprzedaje warzywa.Po jego zachwalaniach postanowiłam więc spróbować tym bardziej, że sezon paprykowy nadal trwa!
Efekt jest super, a najlepszym tego dowodem są znikające słoiczki z tym specjałem.Jest to propozycja dla osób które lubią wszelakie przetwory jak i dla prawdziwych wybrednych podniebień!Można podawać go do mięsa jako sosik-na zimno, do makaronu, do fileta z kurczaka i gotowa potrawka. Możliwości jest wiele wystarczy nasza inwencja twórcza i słoiczek paprykowego specjału!




Składniki:

3 kg papryki
10 dkg papryczki chili (3 małe)
1/2 kg cukru ( ja dodałam 2 szkl. i jest ok., a następnym razem będzie bez octu)
3/4 szkl. octu ( u mnie niecała 1/2 szklanki)
1 szkl. oleju
8 dkg soli (2 czubate łyżki)
3 słoiczki koncentratu Pudliszki (dodałam 1 słoiczek + jeden słoiczek swojskiego przecieru pomidorowego)
4 liście laurowe
główka czosnku

Papryki, umyte i pozbawione gniazd nasiennych, kroimy w drobne kawałki i blendujemy lub przeciskamy przez maszynkę do mięsa.Całość przelewamy do garnka dodajemy olej,cukier, sól, liście laurowe i gotujemy na małym ogniu aż zgęstnieje.Następnie dodajemy koncentrat pomidorowy lub przecier z pomidorów świeżych i przeciśnięty przez praskę czosnek. Czekamy aż się zagotuje i gorący wlewamy do słoików,zakręcamy i GOTOWE!

Mam do wypróbowania również wersję z bazylią, bez octu, ale z przecierem z pomidorów i mam nadzieję , że uda mi się jeszcze zrobić...





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz