sobota, 28 lipca 2012

Pierogi z ...bobem!

Mój pierwszy raz z pierogami z bobem był w "pewnej"kieleckiej pierogarni. Co prawda pierogi mi nie smakowały, ze względu na niezbyt"dzisiejszy"farsz, ale kombinacja mnie zaintrygowała i spróbowałam w domowych warunkach.Wyszedł niezły smak.





Ciasto na pierogi:
Mąka pszenna(ok.2 szkl.)
Jajko
ok. 1/2 szkl. gorącej wody.(ile mąka "zabierze")
Z podanych składników zagniatamy ciasto.

Farsz:
Bób 1/2 kg
30 dkg boczku pażonego lub wędzonego
natka pietruszki
szczypiorek

Gotujemy bób w osolonej wodzie, do miękkości, ale tak aby go nie rozgotować.Następnie obieramy ze skórek i drobno mielimy(ja posiekałam nożem,ale wydaje mi się, że lepiej będzie jak je zmielimy),dodajemy podsmażony boczek i cebulkę,natkę pietruszki i szczypiorek.Wszystko solimy i wyrabiamy na masę.
Nadziewamy pierogi, zlepiamy i gotujemy ok. 3-4 minut  w osolonym wrzątku.Gotowe dekorujemy skwareczkami z boczku i szczypiorkiem.
Smacznego!



2 komentarze: